6333 7225 // ungdomsskolen@nyborg.dk

Ungeredaktionen

Hold og tilmelding

Tid og sted
Torsdag kl. 19-21 (første gang 25. januar)
Grejsen, Grejsdalen 28, 5800 Nyborg
Aldersgrænse
For alle unge.
Antal ledige pladser
Der er 10 pladser tilbage.

Beskrivelse

Ungeredaktion: Vil du være med til at lave et helt nyt medie for, med og om unge?

Hvem fortæller egentlig historier, som unge synes er spændende? Det kan du være med til som en del af den nye unge-redaktion, der skal lave journalistik for, med og om unge i Nyborg Kommune.

Hvordan det nye medie skal se ud, hvordan det skal udkomme, og hvilke historier der skal fortælles, skal DU være med til at bestemme sammen med resten af unge-redaktionen.

Måske har du lyst til at lave interviews, fortælle gode historier og skrive artikler. Måske kan du lide at fotografere eller lave video. Måske vil du lære at layoute et magasin eller lave podcasts. Unge-redaktionen skal bruge både journalister, fotografer, layoutere og andre kreative sjæle, der har lyst at fortælle historier for unge.

I skal selv ud og lave historierne, men I får journalistisk sparring og feedback, så du lærer at arbejde journalistisk, og så historierne sidder lige i skabet, når de udkommer.

Udover jeres egne historier skal ungeredaktionen også producere Ungdomsskolens trykte magasin to gange om året. Her er I med i hele processen fra ideudvikling til færdig produktion.

Vi mødes hver torsdag, hvor vi holder redaktionsmøde. De første gange skal vi sammen finde ud af, hvad mediet skal hedde, hvordan I vil udkomme (tekst, lyd og/eller video) og hvilke historier I vil lave. Vi skal også tale om presseetik, medieansvarsloven og skrive et manifest for mediet.

Vi planlægger at holde en weekend-workshop i foråret, hvor vi arbejder med forskellige journalistiske genrer og får besøg af journalister, der kan give gode tips til at skrive, lave lyd og video og til at tage gode billeder. Og hvor der er tid til at lave noget sjovt sammen, så I hurtigt lærer hinanden bedre at kende.

Første redaktionsmøde er torsdag den 25. januar kl. 19-21 i Grejsen, Ungdommens Hus, Grejsdalen 28, 5800 Nyborg. Du er også velkommen til at møde op til første møde for at finde ud af om unge-redaktionen er noget for dig.

Vil du være med? Så meld dig til her.

Underviser: Journalist Suzette Frovin

Andre hold i samme kategori